Wat is nieuws in een nieuwsbrief?
“Vorige maand heeft ons pand een face-lift ondergaan”, “Met vreugde delen wij u mede dat Peter de Groot ons verkoopteam komt versterken”, “Ons bedrijf is gesloten op 1e en 2e kerstdag”. Hmmm. Met zulk nieuws in je e-zine trek je geen hoge kijkcijfers. Maar waar zitten je lezers dan wel op te wachten? Hoe wordt je nieuwsbrief een verkoopinstrument? Het antwoord is simpel: kijk verder dan je eigen bedrijf.
Het gaat in een nieuwsbrief vooral om branding: waar sta je voor als merk? Wat is jouw deskundigheid op je vakgebied? Schrijf over ontwikkelingen in jouw branche, in wet- en regelgeving, in technologie, op sociaal of economisch terrein. Alles wat jij kent, leest of weet, vertaal je naar interessant nieuws.
Ga in de schoenen van de klant staan, en bedenk op welke manier de klant zijn voordeel kan doen met jouw expertise. Als je een administratiekantoor hebt, is het voor je klanten belangrijk om te weten dat ze tegenwoordig per e-mail mogen factureren, bijvoorbeeld. En als je een bouwbedrijf hebt, wil je je klanten graag laten weten dat er nieuwe materialen zijn waarmee ze kunnen besparen op de arbeidskosten.
En dan kun je ze daarnaast nog vertellen welke mooie actie je dit keer aanbiedt, en dat ze voortaan op een gemakkelijker manier hun bestellingen kunnen plaatsen. Met een call to action waar niemand omheen kan, uiteraard.
Laat een reactie achter
Meepraten?We horen graag wat je ervan vindt!