‘Het aantal bezoekers op de nieuwe site is verdubbeld.’
Hij staat alweer een tijdje online, de nieuwe website van Stichting Rijswijkse Kinderopvang. Met 25 centra voor kinderopvang is het een van de grootste aanbieders in de regio op dat gebied. Maar 25 kindercentra betekent ook 25 verschillende pagina’s schrijven over clubs die allemaal ongeveer hetzelfde doen, namelijk kinderen opvangen. Voor die klus zocht Roos Wibier, communicatie- en marketingmedewerker in haar netwerk. Het werd, o verrassing, Kiezel Communicatie.
Wollige welzijnstaal
‘Ik vond Kiezel via mijn LinkedIn-netwerk. In het eerste gesprek hadden we meteen een klik. Mijn collega Judith en ik vonden Maria en Carola professioneel en meedenkend. Daar waren we naar op zoek. We hadden problemen, en hoe los je die op. Die eenheidsworst van al die locaties, de wollige welzijnstaal waar we gemakshalve snel in vervallen… Met Kiezel zijn de verhalen allemaal veel persoonlijker geworden.’
Meer bezoekers
De nieuwe website bevalt goed, vertelt Roos. ‘Het aantal bezoekers is op de nieuwe site verdubbeld. Vijftig procent is terugkerend en dat is ook een goed teken. We merken wel dat het lastig voor de kindercentra is om de eigen pagina’s bij te houden. Die slag moet nog gemaakt worden.’
Likes
Om de kindercentra op weg te helpen, hebben de medewerkers die voor de site gaan schrijven een training van twee dagen gehad. ‘Judith en ik hebben die ook gedaan. Het helpt je om anders naar je eigen teksten te kijken, je eigen valkuilen te zien. Mijn teksten waren te zakelijk en ambtelijk. Ik zie dat anderen die nieuwe manier van schrijven ook oppikken. Zintuiglijker, persoonlijker. En dat is goed, want we zijn geen ambtenaar. En het grappige is, ik pas het ook vaak privé toe, op Facebook. En die berichten krijgen de meeste likes!’
—
In 2014 verzorgden we verder voor SRK twee kennismakingstrainingen Sociale media.