Klaas Weeda van Lodder Applicaties

‘Elk belletje naar Kiezel is een superinvestering’

Kiezel Communicatie heeft tevreden klanten. En één klant die laaiend enthousiast is: Klaas Weeda, directeur van Lodder Software. “De samenwerking heeft me meer gebracht dan ik had gedacht. Je kunt het moeilijk rechtstreeks uitrekenen, maar elk belletje naar Kiezel is een superinvestering. Nieuwe klanten, klanten die nog tevredener zijn of klanten die méér afnemen.”

Langs Kiezel

Kiezel werkt al sinds 2011 voor Lodder. Inmiddels zijn we het vaste externe communicatiebureau voor dit bedrijf, dat software ontwikkelt voor de oliehandel en tankstations. Het begon met de webteksten, toen volgde de maandelijkse nieuwsbrief, artikelen voor op de site of voor vakbladen en nu gaat alle corporate communicatie ‘eerst even langs Kiezel’. In april kwam daar nog een training zakelijk e-mailen bij.

Bij-effect

Ook die training is een voorbeeld van ‘levert meer op dan gedacht’. “Opleidingen zijn op de eerste plaats leuk voor de medewerkers, die willen dat graag. Een verbeteringetje had ik al mooi meegenomen gevonden, want slecht ging het sowieso niet. Maar tot mijn verrassing er is echt een verandering in gang gezet. Mails zijn beter gestructureerd en mooi bijeffect: het hele taalgebruik is veranderd. Ouderwetse woorden en begrippen als strikt genomen of in principe zijn nu taboe. We hebben nu een eigen lijst woorden-die-niet-meer-mogen. En daar spreken we elkaar op aan.”

Goud waard

Klaas is vooral enthousiast op het effect van Kiezel op de uitstraling van Lodder. “Onze dienstverlening is niet veranderd, maar het beeld naar buiten klopt veel beter. Klanten vertellen me dat ze de nieuwsbrief zo graag lezen, zó leuk vinden. Briljant! Dat is goud waard. Voor mij werkt het als een tierelier. Vroeger zat ik een dag op zo’n nieuwsbrief en dan was het nog niet naar mijn zin. Nu praat ik een halfuurtje met Maria of Carola en rolt er een fantastische nieuwsbrief uit.”