Nieuwsbriefgeneuzel
Het is een nieuwe trend. Onmiskenbaar een nieuwe trend. Nieuwsbrieven van zelfstandig ondernemers beginnen steeds vaker met een onnozele mededeling uit de persoonlijke levenssfeer. Voor een vakantie lees je:
“Ik ga lekker op vakantie, me weer helemaal opladen.”
En na die vakantie slaat de klok:
“Ik ben heerlijk op vakantie geweest en heb er weer zin in!”
En dan eindigt zo’n inleiding over het algemeen met:
“Ik hoop jij ook!”
Het gekke is dat de rest van zo’n nieuwsbrief vaak wel waardevolle informatie bevat. Een goed artikel waar je je voordeel mee kunt doen. Links naar boeiende artikelen. Een onweerstaanbare aanbieding. Het zijn ook niet de minsten van onze collega’s die zich hieraan bezondigen. Het zijn mensen die we echt bewonderen. Verder.
Waarom doen die nieuwsbriefzenders dat? We hebben het idee dat er ergens een ondernemerscoach is die het ze aanraadt. Lekker dichtbij en persoonlijk beginnen. Dat is gezellig. Maakt je menselijk, verlaagt de drempel, zal het idee zijn.
Wij geloven er niks van. Dat soort geklets (zo noemen wij het maar even) is irritant, bladvulling, tijdverspilling. Geef ons vlees, geen wol. Zo zeggen we het al jaren hier op kantoor, het is al jaren wat we trainees leren.
Dus wil je ons een nieuwsbrief sturen? Doe dat. Wil je daarin vertellen hoe het met je bedrijf staat, wat er voor nieuws is? Dat mag gerust. Maar bespaar ons de wissewasjes. Je mag zelfs wat persoonlijk nieuws brengen als dat gerelateerd is aan de diensten of producten die je levert. Maar dan moet dat verband wel héél groot zijn en voor een blind paard zichtbaar.
En verder gaan we straks weer lekker op vakantie en we hopen jij ook!
Deze blogpost was (behoudens wat kleine aanpassingen) de inleiding van onze laatste nieuwsbrief. Wil je die nieuwsbrief (een keer per 8,5 week) ontvangen? Schrijf je in!
Fotocredits: – Andrew Bennet
Laat een reactie achter
Meepraten?We horen graag wat je ervan vindt!