Groeizaam dagje #gmsn

De dames Kiezel, zoals we bekend staan bij sommige van onze klanten, zijn gisteren flink gegroeid. In volgers op LinkedIn en Twitter, in kennis, in bekendheid en door complimenten uit de zaal. Carola en ik gaven een presentatie tijdens de Rotterdamse editie van Groeien met sociale netwerken, een seminar dat op negen plaatsen in Nederland gelijktijdig werd gehouden.

In totaal zaten meer dan 900 mensen naar hetzelfde openingsfilmpje te kijken. De mond van socialmediagoeroe Kristian Esser van Mr.Harder, in close-up geprojecteerd op een scherm van 5 bij 3 meter, probeerde de aanwezigen op te warmen voor een rondje langs sociale netwerken. Dat was wel even wennen, van die grote tanden.

En toen de hamvraag: wat kosten social media en wat leveren ze op, hoe veranderen ze je manier van netwerken, hoe bereik je er klanten mee en hoe kun je slimmer werken met allerlei internettools en gratis software? Dat wilden die ondernemers wel eens weten. Van deskundigen, maar ook van andere ondernemers. Onder andere de dames Kiezel.

Ja, er was koudwatervrees: het kost me zoveel tijd, wat moet je met die informatie, hoe houd ik alles bij, hoe scheid ik persoonlijk en zakelijk? Ons enthousiasme deed die reserve zachtjesaan verdwijnen. Maar ook het nuchtere verhaal van onze copresentator Bas Kooij, transporteur van schroot, afval en andere losgestorte zaken, hielp flink. Twitter en LinkedIn? Zijn boodschap en ook de onze: gewoon doen!

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Meepraten?
We horen graag wat je ervan vindt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *