Geef wilfers een CTA!
Nee, dit is geen stukje over politiek met tikfouten in de kop. We hebben het hier echt over websites. En wat zijn wilfers dan wel? Wilfen staat voor What was I Looking For. WaarNaar Zocht Ik Nou? Vrij vertaald naar het Nederlands: WaaNZIN, dus. Dat is ook wat veel websites doen: ze drijven je tot waanzin.
Je wilt je karretje afrekenen, maar waar zit die knop nou? Je wilt inloggen, maar hoe kun je je opgeven? Je wilt iets opzoeken, maar je kunt de zoekfunctie niet zo gauw vinden. Je zit op een doodlopende sub-subpagina. Dan ben je natuurlijk zó weer weg. WILFend naar de volgende en de volgende en de volgende website. Totdat je volkomen vergeten was dat je een nieuwsberichtje had aangeklikt, een dvd wilde kopen, dat je een prijslijst wilde opvragen of wilde inloggen. Klinkt bekend, toch?
Het mooie van wilfers is dat ze makkelijk te verleiden zijn. Ze komen terecht op je website… en ze willen iets dóen! Ze willen klikken, iets beleven, geamuseerd worden, iets leuks tegenkomen. En dat kun jij ze bieden. Met een CTA, een Call To Action! Als jouw call to action aantrekkelijk genoeg is, hou jij de wilfers binnenboord. En zo wordt de wilfer misschien wel een nieuwe klant. Of een nieuwe abonnee op je nieuwsbrief of je wekelijkse aanbiedingen.
Je kunt ze, als je het een beetje slim aanpakt, allerlei pagina’s van je website laten zien. Vol verleiding, vol leuke en nuttige informatie. Met steeds weer een nieuwe call to action. De Klik met je Klant, noemen we dat bij Kiezel Communicatie: ‘Lees verder over klantgerichtheid’, ‘Doe de test’, ‘Schrijf je in’, ‘Vraag offerte aan’, ‘Abonneer je op de nieuwsbrief’, ‘Ontvang elke dag een handige tip’…
Die wilfers, geef ze gewoon iets te klikken!
Laat een reactie achter
Meepraten?We horen graag wat je ervan vindt!