Cursus klantgerichte adressering. Voor de KPN

Carola en Maria trekken de wenkbrauwen op.

Kiezel Communicatie gaat verhuizen. We vroegen dus een telefoonaansluiting aan op ons nieuwe adres. Moed verzameld. KPN gebeld. Een half uur verder, alle gegevens verteld, gespeld en herhaald en het leek geregeld.

De tussenstappen wil ik je besparen (want het ging natuurlijk niet in één keer goed), maar uiteindelijk ontvingen we een brief met de opdrachtbevestiging en de afspraken voor een bezoek van de monteur. So far, so good. O nee, toch niet!

klantgericht adresseren? KPN zou het moeten kunnenWas die brief gericht aan Kiezel Communicatie? Welnee. Geadresseerd aan Nelle. Niet aan mevrouw Neele, ook niet aan mevrouw M. Neele, nee, aan Nelle. Zonder enige toevoeging. Had die KPN-mevrouw haar nagels zitten lakken toen ik haar braaf meldde: “N-E-E-L-E, voorletter M”? En waarom stond in de aanhef ‘Geachte heer/mevrouw Nelle’? Had ze geen keuzeknopje man/vrouw in haar elektronische formulier?

KPN vraagt je na een gesprek met de serviceafdeling mee te doen met een klantonderzoek. Of het telefoongesprek naar wens is verlopen, zeg maar. Ja hoor, dat ging prima. Ik ben alleen niet erg gecharmeerd van het schriftelijke vervolg.

Los van de inhoud verwacht ik van de KPN dat elementaire zaken als adressering en aanhef van een brief kloppen. En daar doen ze dan weer geen klantonderzoek naar.

Bij deze dan maar: Boe!

2 antwoorden
  1. Sophie Fischer
    Sophie Fischer zegt:

    Wat jullie elementair noemen blijkt in de praktijk heel complex te zijn. Nette adressering en het correct bijhouden van klant adressen.

    Jammer, want het is een feest als je netje wordt aangesproken in brieven.

    De KPN kan dit maken omdat ze zo’n sterke naam hebben. Maar wil je als klein bedrijf netjes met je klanten omgaan, dan loont het om hier tijd in te investeren.

    Sophie

    Beantwoorden
  2. Carola Janssen
    Carola Janssen zegt:

    Ja, die 80.000 zullen ze niet betaald hebben inderdaad. En iemand anders zei ook al: ‘door dit blogje ben ik op de site gaan kijken en onthoud ik ze wel.’ Dus ja, publiciteit is altijd nog beter dan geen publiciteit. Dus puntje één heb je.

    Puntje twee – daar geloof ik niet in. Ik zie niet dat ze zich verdiepen in ‘mijn’ vraag. Ik zie alleen veel van die twee. En dat wat ik dan zie overtuigt mij niet.

    Beantwoorden

Laat een reactie achter

Meepraten?
We horen graag wat je ervan vindt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.