Brutalen hebben de halve wereld

 

Schrijf brutaal. Wees vrijmoedig. Durf te zeggen waar het op staat. Dat is de beste manier om de aandacht van je lezer te vangen, zegt Pace Smith van Copyblogger. En bovendien, zegt hij, hoeft niet alles wat je beweert honderd procent waar te zijn. Keurige teksten zijn saai. Als je je aan alle kanten indekt – misschien, het kan, wellicht, ook – is het eindproduct slappe hap.

Je wilt verkopen. Producten of ideeën, dat maakt niets uit. In beide gevallen moet je je lezers met hun neus op de feiten drukken. Laat die fluwelen handschoentjes maar thuis. Oordeel zelf: ‘Als je de spellingregels niet beheerst, sta je voor aap’, of: ‘Als je af en toe een foutje maakt in de spelling, kan dat afbreuk doen aan je geloofwaardigheid’. Wat komt beter aan?

Natuurlijk sta je niet altijd voor aap als je een d’tje of t’je verkeerd schrijft. Die bewering mag je van mij in twijfel trekken. Maar het komt wél over. ‘Oei!’, denkt de lezer. ‘Dat wil ik niet!’ Wedden dat-ie meer wil weten over wat jij hem te bieden hebt?

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Meepraten?
We horen graag wat je ervan vindt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *