Beroemd op internet

Voorkant e-bookTerwijl ik gisteren tot over mijn oren in een Prezi-presentatie over sociale media zat (die geef ik vanavond) werd er een mailtje bezorgd dat ik niet ongeopend kon laten. The Influence Project van The Hubspot is een onderzoek onder zestig online experts die elk zestig seconden kregen om een tip te geven hoe je beroemd(er) wordt op internet. Of letterlijk, om de volgende vragen te beantwoorden:

How can you make sure that your business and brand stand out in the complex and competitive world of online media?

What are the critical tactics and strategies you need to be implementing online right now in order to attract more customers and earn greater trust with your prospects?

Ik heb nu een stuk of twintig bijdragen gelezen. Het is allemaal niet nieuw, maar geregeld verrassend anders verwoord. Andere minuutjes kennen een behoorlijk opendeurengehalte, maar de meeste zijn niettemin de moeite waard.

Het verhaal

Zo schrijft Michael Margolis dat het draait om het verhaal. “Veel mensen denken dat je een product, een oplossing of zelfs een idee verkoopt. Maar waar mensen werkelijk mee weglopen, is je verhaal. Of ze identificeren zich met dat verhaal en verbinden zich ermee óf niet. En door dit ene principe kun je je bij alles wat je doet laten leiden.” Erica OGrady raadt aan andere mensen succesvoller te maken dan jezelf. Als je daarbij ook nog om jezelf kunt lachen en je kwetsbaar durft op te stellen zullen mensen zich met je willen verbinden en win je aan invloed.

Doopceel

Wel onprettig: je moet je hele doopceel lichten voor je de mp3-files en de pdf krijgt toegestuurd. Toch maar gedaan en morgen ga ik er verder in lezen. Nu eerst apothekersassistenten inwijden in de social media. Hoop dat ik ze succesvoller maak dan mijzelf en dat ze zich kunnen verplaatsen in mijn verhaal.

Ook beroemd worden op internet? Wij weten (nu helemaal) hoe. Bekijk onze trainingen.

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Meepraten?
We horen graag wat je ervan vindt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *