‘Maria en Carola kunnen goed luisteren’

‘Kiezel Communicatie heeft op z’n Rotterdams gezegd een mentaliteit van niet lullen, maar poetsen’. Dat zegt Mark Glaudemans, directeur van De Thuisapotheek. ‘Maria en Carola hebben aan een half woord genoeg.’

Tekst moet spreken. Die vlieger gaat zeker op voor De Thuisapotheek. Bijna alle communicatie verloopt via e-mail of internet. Directeur Mark: ‘We zochten een professioneel tekstbureau dat het Thuisapotheekgevoel goed kan verwoorden.’ In Kiezel Communicatie vond de eigentijdse apotheker een goede partner. Mark: ‘Maria en Carola kunnen goed luisteren en ze begrijpen wat we nodig hebben. Zo bouwen ze mee aan een positief imago.’ 

Scoren in Google

Kiezel heeft in 2010 een hele stapel teksten voor De Thuisapotheek aangepakt. Het eerste project was de website. Mark: ‘Dat was het eerste succesverhaal. Onze site trok slechts tientallen bezoekers per dag. Maria en Carola hebben – samen met VPSO – de teksten zo aangepakt dat ze niet alleen lekker leesbaar zijn, maar ook hoog scoren in Google. We hebben nu gemiddeld achthonderd bezoekers per dag, dat zijn er 20.000 per maand.’

Persbericht

Toen De Thuisapotheek de 10.000ste klant welkom heette, suggereerde Kiezel Communicatie om een persbericht te versturen. Mark: ‘Dat was een succes. Business News Radio pakte het bericht op en wilde een interview met ons doen. Dat draagt ook weer bij aan onze naamsbekendheid.’

Social media

Carola gaf afgelopen najaar ook een workshop over social media voor alle medewerkers van De Thuisapotheek. Mark: ‘Facebook, Twitter en LinkedIn. Het ging allemaal veel meer leven. We hebben inmiddels zelf twee marketeers aangenomen om een online-marketingstrategie te ontwikkelen.’ Ook de directeur stak er wat van op. ‘Ik heb op aanraden van Kiezel een LinkedIn-profiel aangemaakt. Ik kan nu precies bijhouden wie mijn pagina bezoekt. Handig, want je ziet zo welke concurrenten of potentiële klanten nieuwsgierig zijn.’

Wat is De Thuisapotheek?

De Thuisapotheek is de grootste landelijk werkende apotheek van Nederland. Meer dan 17.000 patiënten die dagelijks medicijnen gebruiken, ontvangen via De Thuisapotheek hun herhaalrecepten. De Thuisapotheek is gespecialiseerd in chronische aandoeningen.