‘Je voelt je echt klant’
‘Enthousiaste professionals, voor wie niks te gek is’. Zo typeert RET-contentredacteur Jos van Son Kiezel Communicatie. Jos laat ons sinds jaar en dag teksten voor het personeelsblad Onderweg schrijven. We vroegen haar waarom. ‘Jullie raken precies de juiste toon.’
Van directeur tot poetser
Jaren terug zocht de RET nieuwe schrijvers voor het personeelsblad dat toen nog Lijn heette. Jos: ‘Een lastige klus, want niet iedereen komt daarvoor in aanmerking. Je moet feeling hebben met de RET. We zijn een echt Rotterdams bedrijf. En ons blad wordt door iedereen gelezen: van de directeur tot de poetser in de garage. Niet elke schrijver heeft daar oog voor.’
Raak
Carola reageerde op een vacature voor freelance tekstschrijvers. Na een gesprek nodigde Jos Carola uit om een proeftekst te schrijven. Die was meteen raak. Ook nu is Jos nog steeds enthousiast Kiezel Communicatie: ‘Jullie zijn echte taalpuristen en de teksten zijn duidelijk en recht voor z’n raap. Daar hou ik van! Jullie artikelen ademen precies de sfeer die ik zoek.’
Goed verhaal
Naast verslagen en portretten schrijft Kiezel meestal voor de rubriek ‘Rondetafelgesprek’. Dat zijn interviews met de RET-frontliners: iedereen bij de RET die direct met de reizigers te maken heeft. Jos vindt dat we daar erg goed in zijn. ‘Het lijkt me namelijk nog best lastig, zo’n persoonlijk gesprek met meerdere mensen tegelijk. Chaos! Knap hoe jullie daar toch elke keer weer een goed verhaal van maken.’
Niets is te gek
Jos is goed te spreken over de samenwerking. ‘Als ik bel of mail hebben jullie altijd tijd voor me’, zegt ze. ‘Niets is te gek, alles kan. Heerlijk enthousiast, je voelt je echt klant. Ik kan teksten met een gerust hart uitbesteden. Ja, ik ben erg tevreden.’