Huisstijldocumenten
Met huisstijldocumenten of een stijlboek geef je houvast aan medewerkers. Zo’n stijlboek beschrijft hoe de organisatie communiceert en er staan concrete afspraken in over de schrijfwijze van begrippen, functies en afdelingen, over e-mailconventies, tutoyeren en spelling, maar vooral ook over toon en stijl. Zodat alles wat ‘naar buiten’ gaat, past bij het imago dat je wilt uitstralen als organisatie.
Zo kom je eraan
We onderzoeken de huidige stijl en analyseren die. Daarna vertalen we de kernwaarden, de missie en visie in concrete communicatietips. Die komen in een praktisch handboek met voorbeelden.
Een stijl die past
Met een huisstijldocument moet iedereen goed uit de voeten kunnen, zowel huidige medewerkers als nieuwe (tijdelijke) krachten. Iedereen moet ook het belang ervan inzien. Soms is een korte training daarvoor handig.
Lees het hele verhaal van Agnes
Lees het hele verhaal van Roelof
Lees het hele verhaal van Thijs.
Lees het hele verhaal van Klaas.
Lees het hele verhaal van Tony.
Lees het hele verhaal van Kim
Lees het hele verhaal van Marilène
Lees het hele verhaal van Dirk.
Lees het hele verhaal van Bianca