Nieuwsberichten schrijven

Nieuwsberichten schrijven

Nieuwsberichten en nieuwsbrieven zijn een slimme manier om onder de aandacht te komen en te blijven van (potentiële) klanten. Welke onderwerpen kies je? Lezers zitten niet te wachten op ‘nieuws’ over (weer) een nieuwe medewerker of een muur die in een verrassende kleur geverfd is.

In de training Nieuwsberichten schrijven leer je hoe je nieuwsberichten en artikelen schrijft die inspireren en zorgen voor meer klanten.

Je gaat stevig aan de slag met bestaande nieuwsberichten en artikelen. Wat gaat er al goed in je berichten? Wat kan er beter? Met de tips en een praktisch stappenplan schrijft de volgende nieuwsbrief zichzelf vol!

Na afloop:

  • ken je de do’s en don’ts van boeiende nieuwsberichten
  • zijn je nieuwsbrieven inspirerend, zodat klanten ze graag lezen
  • heb je een lijstje met onderwerpen om over te schrijven
  • schrijf je met meer gemak een nieuwsbericht of artikel, ook als er geen nieuws is.

Nieuwsberichten en nieuwsbrieven maken is te boeken als workshop en als maatwerktraining. Wat zijn de verschillen en wat kost dat? Kijk hier voor meer uitleg en een prijsindicatie.

'Wetenschappelijke experts moesten voor het eerst hun teksten vanuit de klant bekijken. Aanvankelijk waren daar heel wat aarzelingen over. Maria en Carola hebben die met hun werk helpen overwinnen. De experts leerden bloggen van Kiezel, de webredacteuren die we in dienst namen schrijven binnen het nieuwe format. Wat absoluut heeft geholpen dat ze heel eerlijk zijn, eigenwijs en een beetje streng en kritisch, maar altijd met respect.’
Hanne van der Waa
“Met de workshop blogging bij Kiezel Communicatie krijg je alle basiskennis en zelfvertrouwen die je nodig hebt om te starten met bloggen. De workshop is heel praktisch. Je gaat gelijk aan de slag. Daarbij krijg je nuttige en concrete tips.”
Erwin van Ginkel
Internetondernemer / Sowmedia WordPress Bureau
"De krachtige en stimulerende workshop [bloggen] heeft mij heel goed geholpen om de basis te leggen voor mijn weblog. Maria en Carola willen graag dat je direct resultaat boekt en ze dagen je daarom op een respectvolle manier uit. Ook geven ze tal van bruikbare tips om een weblog aantrekkelijk te maken.”
Carmen Barnhoorn
"In no time verzorgden Carola en Maria van Kiezel Communicatie een geslaagde eendaagse training op maat voor beleidsmedewerkers van de FNV in het schrijven van aantrekkelijke speeches voor voorzitter Agnes Jongerius. Top!"
Harrie Lindelauff
persvoorlichter, communicatieadviseur / FNV
"Die eenheidsworst van al die locaties, de wollige welzijnstaal waar we gemakshalve snel in vervallen… Met Kiezel zijn de verhalen allemaal veel persoonlijker geworden."
Lees het hele verhaal van Roos.
Roos Wibier
Medewerker marketing en communicatie / SRK (Stichting Rijswijkse Kinderopvang)
"De experts leerden bloggen van Kiezel, de webredacteuren die we in dienst namen, leerden schrijven binnen het nieuwe format. Wat absoluut heeft geholpen dat ze heel eerlijk zijn, eigenwijs en een beetje streng en kritisch, maar altijd met respect."
Lees het hele verhaal van Hanne.
Hanne van der Waa
Communicatieadviseur / Vilans